پایان نامه کامل راجع به آبگرمکن های خورشیدی
نوشته شده توسط : زپو

 پایان نامه کامل راجع به آبگرمکن های خورشیدی


در این پروژه به بررسی نحوه ی کار اجزای مختلف آبگرمکن خورشیدی، چگونگی جذب انرژی خورشید و در نهایت فرآیند تولید آبگرم می پردازیم.

نحوه کارکرد آبگرمکن خورشیدی به این صورت است که سیستمهای خورشیدی در روزهای آفتابی از انرژی خورشید برای گرم کردن آبی که از داخل لوله ها عبور می کند استفاده می کنند. در سیستم گرمایشی مستقیم، آب در حین عبور از صفحات شیشه ای که در سقف خانه قرار دارند گرم می شوند. سپس آب گرم شده در یک مخزن ذخیره ی عایق شده که معمولاً در بالای صفحات قرار دارد ذخیره می شود.

انرژی ستاره خورشید یکی از منابع عمده انرژی در منظومه شمسی می باشد. این انرژی یکی از منابع تأمین انرژی رایگان، پاک و عاری از اثرات مخرب زیست محیطی است که از دیرباز به روش های گوناگون مورد استفاده بشر قرار گرفته است. بحران انرژی در سالهای اخیر، کشورهای جهان را بر آن داشته که با مسائل مربوط به انرژی، برخورد متفاوت نمایند که در این میان جایگزینی انرژی های فسیلی با انرژی های تجدیدپذیر و از جمله انرژی خورشیدی به منظور کاهش و صرفه جویی در مصرف انرژی، کنترل عرضه و تقاضای انرژی و کاهش انتشار گازهای آلاینده با استقبال فراوانی روبرو شده است. طبق آخرین برآوردهای رسمی اعلام شده عمر این انرژی بیش از 14 میلیارد سال می باشد. در هر ثانیه 2/4 میلیون تن از جرم خورشید به انرژی تبدیل می شود. با توجه به وزن خورشید که حدود 333 هزار برابر وزن زمین است. این کره نورانی را می توان به عنوان منبع عظیم انرژی تا 5 میلیارد سال آینده به حساب آورد.

کاربری انرژی خورشیدی به منظور تأمین آبگرم مصرفی، گرمایش و سرمایش فضاها در دهه اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است.


خرید و دانلود  پایان نامه کامل راجع به آبگرمکن های خورشیدی






:: برچسب‌ها: پایان نامه , آبگرمکن , مقاله , فایل , دانلود تحقیق , پایان نامه آبگرمکن خورشیدی , دانلود فایل , دانلود پایان نامه , دانلود مقاله , آبگرمکن خورشیدی , دانلود تحقیق آبگرمکن خورشیدی ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: